تست رنگ خودروها چگونه انجام می‌شود؟

تست رنگ خودروها چگونه انجام می‌شود؟

بررسی وضعیت ظاهری اتومبیل‌ها یکی از بخش‌های مهم کارشناسی آن‌ها به حساب می‌آید.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تاثیرگذار در قیمت خودروها، وضعیت سلامت بدنه و رنگ آن‌ها است. عواملی همچون صافکاری بدون رنگ، خط و خش‌های عمیق و گاها سطحی، صافکاری و نقاشی، لیسه‌گیری و حتی کدری رنگ می‌تواند در کاهش قیمت یک خودرو تاثیرگذار باشد. در صورت تشخیص آثار هر یک از این عوامل، خودرو مد نظر درصدی از قیمت خود را از دست می‌دهد؛ به عنوان مثال اگر یکی از درب‌های یک اتومبیل اقتصادی همچون پژو 405 یا سمند دچار رنگ شدگی شده باشد، امکان این وجود دارد که تا دو میلیون تومان از ارزش واقعی خودرو کاسته شود، اما در عین حال اگر همان آثار رنگ شدگی بر روی خودروهای لوکس همچون بی ام و 730Li یا مرسدس بنز S500 تشخیص داده شود، می‌تواند تا بیست و پنج میلیون تومان از قیمت واقعی خودرو کم کند. به همین دلیل با در نظر گرفتن وضعیت کنونی بازار خودرو، استفاده از کارشناس خودرو برای تست رنگ و بررسی وضعیت ظاهری اتومبیل‌ها یک امر ضروری به نظر می‌رسد. در واقع بسیاری از دلالان و فروشندگان خودروها، ترجیح می‌دهند که خریدار واقعیت را در مورد ضعف‌های بدنه اتومبیل آن‌ها نداند تا بتوانند آن را با قیمت بالاتری بفروشند.

گروه کارشناسی الوچک نیز با در نظر گرفتن تمام مواردی که به عنوان ضعف بدنه خودروها شناخته می‌شوند، امکان شناسایی هر یک از موارد فوق را برای خریداران در ارائه خدمات کارشناسی ماشین در محل فراهم ساخته است. را فراهم ساخته است.

تست رنگ خودرو

دستگاه تست رنگ خودرو چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های تست و تشخیص رنگ ( color measurement ) از جمله ابزار و تجهیزات تخصصی هستند که کارشناس خودرو در زمان بررسی وضعیت ظاهری یک اتومبیل، استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها قادر هستند با بهره‌گیری از امواج مغناتیسی آهنربا عمق لایه‌های رنگ بدنه خودروها را مورد سنجش قرار دهند. زمانی که بدنه اتومبیل دچار ضربات و فشارهای شدید می‌شود، امکان این وجود دارد که رنگ آن از بین برود. بسته به وضعیت لایه‌های رنگ بدنه خودرو، صافکار یا نقاش تصمیم می‌گیرد که چگونه بدنه خودرو را ترمیم کند که در بسیاری از موارد ناچار به از بین بردن لایه‌های رنگ بدنه و ایجاد یک بستر جدید بر روی قطعات آسیب دیده می‌شود. از همین رو زمانی که ناحیه‌ای از بدنه خودرو آسیب دیده و دوباره نقاشی شده باشد، عمق رنگ آن بخش با دیگر نقاط بدنه متفاوت خواهد بود. در واقع صافکار یا نقاش خودرو به ناچار باید از بتونه برای بسترسازی رنگ استفاده کند و این امر سبب می‌گردد ضخامت رنگ بدنه در ناحیه آسیب دیده بیشتر شود. همین موضوع سبب می‌شود که کارشناس خودرو بتواند با بهره‌گیری از دستگاه تست رنگ، تفاوت عمق بخش نقاشی شده را تشخیص دهد.

البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که رویه تست و تشخیص رنگ خودرو کار راحتی نیست، زیرا ضخامت لایه‌های رنگ در هر خودرو متفاوت است و بسیاری از اتومبیل‌ها در زمان ساخت به شکلی نقاشی می‌شوند که تراکم رنگ دانه‌های بدنه آن‌ها در تمام نقاط یکسان نباشد. به طور مثال در اتومبیل‌های کلاس C مرسدس بنز، عمق لایه‌های رنگ ستون‌ها به مراتب بیشتر از نقاط دیگر بدنه است. همین مسائل سبب می‌شود که کارشناسی رنگ ماشین علاوه بر استفاده از تجهیزات تخصصی نیاز به دانش و تجربه بالا نیز داشته باشد. برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی کارشناسی و تست رنگ انواع اتومبیل‌های ایرانی و وارداتی، می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت الوچک تماس حاصل بفرمایید تا مشاورین ما با در نظر گرفتن نوع و مدل خودرو شما در راستای یک معامله بهتر، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

تست رنگ خودرو

آیا استفاده از دستگاه تست رنگ کافی است؟

اگر قبلا تجربه استفاده از خدمات کارشناسی خودرو را داشته باشید، به خوبی این موضوع را می‌دانید که یک کارشناس با تجربه هیچ‌گاه به اطلاعات دستگاه تست رنگ بسنده نمی‌کند. برای اینکه وضعیت سلامت بدنه به درستی بررسی شود، کارشناس با بهره‌گیری از دانش فنی خود و البته ابزارآلات دیگر رنگ دانه‌ها را در بخش‌های حساس بدنه همچون اتصالات و لبه‌های درب‌ها و ستون‌های خودرو مورد تحلیل قرار می‌دهد. اگر بدنه خودرو قبلا لیسه گیری یا قلم گیری شده باشد، کارشناس اینگونه ضعف‌های بدنه را تشخیص دهد و به خریدار اتومبیل اطلاع دهد. گروه کارشناسی الوچک با تجربه بیش از 30000 مورد کارشناسی، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید با اطلاعاتی کامل از وضعیت بدنه خودرو، آگاهانه اتومبیل مد نظر خود را خریداری کنید.

برای بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی خودرو در غرب تهران، کارشناسی خودرو در شرق تهران، کارشناسی خودرو در شمال تهران، کارشناسی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی خودرو جنوب تهران می‌توانید با ما تماس حاصل بفرمایید.

نظرات
 
 
Captcha  
علی
0
0
چرا خودرو های داخلی ندارین
ارش
0
1
لایک بهترین هستید